Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Trouble in Paradise (1932)

Trouble in Paradise (1932)
Φασαρία Στον Παραδεισο



Σκηνοθεσία: Ernst Lubitsch
Σενάριο: Samson Raphaelson
Με τους:
Miriam Hopkins: Λίλη
Kay Francis: Μανταμ Κολέτ
Herbert Marshall: Γκαστόν Μονέσκου

Ο Ernst Lubitsch, ο μικρόσωμος σπινθηροβόλος  Εβραίος ο οποίος μετανάστευσε στην Αμερική και κατάφερε να επιβάλει εκεί το δικό του είδος κωμωδίας. Πράγματι, θεωρείται ο δημιουργός της «Ρομαντικής Κομεντί». Μέχρι τότε οι Αμερικανοί ήσαν συνηθισμένοι στο χοντροκομμένο είδος κωμωδίας. Ήλθε λοιπόν αυτός ο άνθρωπος και τους έφερε από την Ευρώπη την εκλεπτυσμένη κωμωδία. Άγγιγμα Lubitsch  αποκαλούσαν οι θαυμαστές του τον τρόπο που δούλευε τις ταινίες του. Το είδος της κωμωδίας του δημιούργησε «σχολή» που μας χάρισε ανεπανάληπτες επιτυχίες.

Στη συγκεκριμένη ταινία, Trouble in Paradise, μας παρουσιάζει έναν γοητευτικό νεαρό άνδρα, τον Γκαστόν Μονέσκου (Herbert Marshall) και μία γοητευτική νεαρά, τη Λίλη (Miriam Hopkins), οι οποίοι προσποιούνται ότι ανήκουν στην υψηλή κοινωνία. Διεισδύουν στους κύκλους της μπουρζουαζίας και ξαφρίζουν τους λεφτάδες. Κάποτε συναντιόνται οι δυο τους και ερωτοτροπούν κλέβοντας ο ένας τον άλλο.

Τελικά αποκαλύπτουν το ποιοι είναι και οι ικανότητές τους στις κλοπές λειτουργεί ως ερωτικό διεγερτικό μεταξύ τους. Τελικά ενώνονται τόσο στη ζωή όσο και στην συνεργασία στις απάτες.
Κάποτε βάζουν στο μάτι την χείρα και ιδιοκτήτρια εταιρίας καλλυντικών, Μαντάμ Κολέτ (Kay Francis). Όμορφη, πλούσια αλλά αφελή. Ο Γκαστόν την πλησιάζει, την γοητεύει με αποτέλεσμα αυτή να του αναθέσει εν λευκό την διαχείριση της περιουσίας της. Αυτός αναλαμβάνει δήθεν την θέση του γενικού γραμματέα της και προσλαμβάνει ως βοηθό γραμματέα του την Λίλη

Έχουν σκοπό και οι δυο τους να ξαφρίσουν όσα περισσότερα μπορέσουν από την Μαντάμ Κολέτ. Προς το σκοπό αυτό ο Γκαστόν φροντίζει να εξασκεί την γοητεία του προς αυτήν κρατώντας ταυτόχρονα κάποια απόσταση. Τελικά υποκύπτει στην πολιορκία της και φαίνεται να γοητεύεται μαζί της με αποτέλεσμα να θέλει να πουλήσει την Λίλη!

Τελικά το τέλος είναι κάθε άλλο από προβλέψιμο. Πάντως εκτός από το συμπαθητικό ζευγάρι κλεφτών ο  Lubitsch μας παρουσιάζει και τους ανθρώπους της λεγόμενης ανώτερης τάξης οι οποίοι κάθε άλλο παρά καθαροί είναι και όποτε τους δίνεται η ευκαιρία κάνουν τις κομπίνες τους. Αποτέλεσμα είναι ο θεατής να συντάσσεται με το μέρος τον κλεφτών και όχι με την υψηλή κοινωνία.
Θυμηθείτε πόσες ταινίες δεν έχετε δει που το θέμα τους είναι ένα συμπαθητικό ζευγάρι κλεφτών. Το θέμα της ταινίας του 1932 έχει αντιγραφεί σε πάμπολλες ταινίες μέχρι σήμερα. Αν και ταινία των πρώτων χρόνων του ομιλούντος κινηματογράφου διατηρεί την φρεσκάδα της και εδώ δεν ισχύει το δείτε την για ιστορικούς λόγους, αλλά το δείτε την για να περάσετε ευχάριστες στιγμές. Σας εγγυώμαι ότι θα την ευχαριστηθείτε. Αυτός είναι και ο λόγος που με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση μετέφρασα τους υπότιτλους αυτής της ταινίας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου